Dag 21: Easy ( 18 km) - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu Dag 21: Easy ( 18 km) - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu

Dag 21: Easy ( 18 km)

Blijf op de hoogte en volg Foke

01 Augustus 2015 | Spanje, Palas de Rey

Dag 21: Easy (18 km)

Vanochtend passeerde ik na een kwartier Ventas de Narron met twee leuke herbergen. Ik ben er gauw voorbij gelopen. Voor de mensen die de Camino nog gaan lopen: aanrader om hier naartoe te lopen in plaats van Hospital da Cruz.  De karigste plek tot nu toe. Zelfs met gezamenlijke douches (wel mannen en vrouwen gescheiden).  Ik ben er aan gewend want douche 2x per week gezellig samen op roeivereniging De Hoop maar Marie-Jose was helemaal ontzet.

Ik liep door kleine dorpjes en gehuchten, soms door een corredoira (een voor Galicie karakteristiek hol weggetje) maar ook langs de asfaltweg. De grootste plaats was Palas de Rei, volgens mijn boekje een onopvallende stad en een voorbeeld van een nonchalante stadsplanning.  Goed geformuleerd, het was een bijeengeraapt zooitje met wel ca. 10 albergues.  Ik at een broodje op het leukste terras,  samen met mijn daggenoten.

Links op de foto van het terras zie je een Zweeds stel dat nu ca 40 km per dag loopt. Ze lopen tot 19.00 a 20.00 uur.  Ze vinden t leuk en willen Finisterre halen in 26 dagen vanaf St. Jean Pied de Port. Zij heeft een tijdje in Amersfoort gewerkt in de IT.  Ze vond het een lovely city en liep hard rond de stadsmuur.

Het is niet enorm warm maar de zon schijnt heerlijk. Graadje of 21. Het is helemaal niet zo druk op de Camino, of komt dat omdat ik tussen de gebruikelijke etappes inloop? Ik kom nauwelijks iemand tegen en al helemaal geen schoolklassen of mensen die met een dagrugzakje lopen en hun rugzak met een taxi laten vervoeren. Nee, in vergelijking met de mensen die ik tegenkom doe ik het zeer, zeer rustig aan.

Na een uurtje kwam ik om 12.30 uur in de albergue van Pontecampana aan (omdat dit systeem de plaatsnaam niet pakt, heb ik Palas de Rei ingevuld). Het is hier fantastisch. Mijn was wordt gedaan,  er zijn hangmatten, het is schoon en verzorgd. Ik ben totaal niet moe, zou nog wel door kunnen lopen. Ik heb nog steeds geen enkele blaar, slik nog braaf de magnesium en de arnica en smeer fito cold op knie en hiel.  Steen houdt zich rustig.

Vanaf morgen loop ik elke dag ca 20 km en kom dan dinsdag in Santiago aan. Easy going!


  • 01 Augustus 2015 - 18:38

    Reintje:

    Still going strong!
    Nog een paar dagen en je droom is werkelijkheid geworden.
    Even dacht ik : is Alette daar ook?
    Dat hoofdje bovenaan in het midden tussen de witte bloemetjes.
    Veel liefs en nice walking to Santiago de Compostela.

  • 01 Augustus 2015 - 21:55

    Rien:

    Nonchalante planning - haha, mooie omschrijving van een zooitje! Als ik je verhaal lees, kun je nog wel tot Gibraltar doorlopen!

  • 01 Augustus 2015 - 22:19

    Suze:

    lieve Foke je bent een wondertje, niet alleen het lopen gaat je blijkbaar goed af, je geest staat ook op scherp. Hoe krijg je het voor elkaar om nog te organiseren dat mijn mailadres nu goed op de mailinglijst staat. Heerlijk om je optimistisch verslag te lezen, wens je nog mooie dagen, veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Foke

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 15702

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Santiago - deel 2

Landen bezocht: