Dag 10: Rustdag. - Reisverslag uit León, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu Dag 10: Rustdag. - Reisverslag uit León, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu

Dag 10: Rustdag.

Blijf op de hoogte en volg Foke

21 Juli 2015 | Spanje, León

Heerlijk, zo'n rustdag! Ik heb volledig mijn impulsen gevolgd van liggen, zitten of staan. Uiteindelijk was het ca. 1/3 liggen, 1/3 zitten en 1/3 staan.

Om ca. 9.15 uur stond ik op. Een heerlijk ontbijt genomen aan de Calle Ancha, de weg die bij de kathedraal uitkomt. Op mijn gemak ben ik een stadswandeling gaan maken en kwam uit bij de Basiliek de San Isodoro, waar ik een tijdje heb gezeten. Het Casa Botines ontworpen door Gaudi heb ik alleen van buiten bekeken. Schuin er tegenover was een massagecentrum voor peregrinos, ik stuurde een mailtje of een massage mogelijk was vandaag.

Van 13.00 - 16.00 uur heb een flinke siësta gehouden in mijn single room. Nog een klein wandelingetje en ontbijt gekocht voor morgen, en toen was de massage aan de beurt, eveneens in de Calle Ancha. Deze meneer had er wel verstand van. In een half uur heeft hij eens even zorgvuldig vooral mijn rechterknie en linkerhiel aandacht gegeven. Aan het einde sloeg hij nog met een of ander apparaatje op de pijnlijke plekken... geen idee wat t was. Gevolgd door het afplakken van hiel en knie met prachtig azuurblauw en zwart tape. Zie foto's. En hij heeft me wat tips gegeven:
- drink 3 tot 4 liter water per dag
- slik arnica;
- smeer met Fitocold
- neem magnesium (dat deed ik al op aanraden van Moniek)
Ik heb alle adviezen opgevolgd.

Ook mijn diner heb ik in de Calle Ancha genuttigd, een pasta funghi. Met toe een yogurtijsje ook uit de Calle Ancha met veel vers fruit. Ik at het op een bankje bij de kathedraal en ben daarna nog een rondje om de kathedraal gelopen.

Morgen weer op pad, het doel is Villar de Mazarife.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Foke

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 15706

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Santiago - deel 2

Landen bezocht: