Dag 6: Laagje. 13,4 km - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu Dag 6: Laagje. 13,4 km - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu

Dag 6: Laagje. 13,4 km

Blijf op de hoogte en volg Foke

17 Juli 2015 | Spanje, Sahagún

Terwijl ik in een slaapzaal lig met 80 bedden in een verbouwde kerk uit het jaar 1200 waar de appjes je om de oren vliegen,  schrijf ik dit blog alvast op de E-mail want de wifi is hier te traag.

Vannacht (= in Terradillos) heb ik echt voor het eerst zalig geslapen. Tot 7 uur, dat is uitslapen. Gister kwamen de eerste tranen en vanochtend weer, zomaar. Die knie heeft me in een nieuwe laag gebracht, opener en (nog meer) ontspannen.

Moniek ging vertragen omdat ze anders te vroeg in Leon is, en ik vanwege mijn knie. Dat hebben we als signaal opgevat dar we nog even maatjes blijven. Het was een heerlijke wandeling van 13,4 km, door wat heuvelig gebied met prachtige vergezichten.  Met een  wat slepend been en een zeer trage pas was t prima vol te houden. Ik hield de hele tijd bewustzijn op mijn knie. Die is blij dat ik naar hem luisterde. In Sahagun heb ik een brace gekocht voor knie om m morgen nog iets te ondersteunen,  gelukkig gaat het echt al veel beter

We zijn hier in een middeleeuws festival beland, het jaarlijkse uitje van het stadje.  Vanaf een terrasje op de markt hebben we het festival langzaam zien opbouwen en ik heb mijn ogen uitgekeken. Ineens kwam er leven in het toch wel wat troosteloze stadje.  En zoveel kinderen, bijna allemaal in hun mooiste jonkvrouwjurk/ridderpak. Ook de volwassenen hadden zich middeleeuws uitgedost. Gelukkig zit onze herberg ver weg van het feestgedruis.
>
> Het is nu nog 56 km naar Leon,  mijn plan is dit in 3 dagen te doen en dan in Leon naar een spa + massage te gaan.

  • 18 Juli 2015 - 21:06

    Reintje:

    Wat een mooi verslag heb je geschreven.
    Zo dicht bij jezelf.
    Fijn voor je dat je nog even met Moniek optrekt.
    Een mooie driedaagse naar Leon gewenst met je dankbare knie.

  • 19 Juli 2015 - 09:25

    Marja:

    Hi Foke,

    Je knie wijst je de weg naar de Spa en wie weet naar nog veel meer...:-).heerlijk om zo vrij te lopen en je te laten verrassen. Leuk om je blog te lezen!

    Voor jou:
    You walking the roads
    Seeing and strong believing
    This your true path

    Lfs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Foke

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 15712

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Santiago - deel 2

Landen bezocht: