Dag 12: Weg van de snelweg (19.7 km) - Reisverslag uit Santibáñez de Valdeiglesias, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu Dag 12: Weg van de snelweg (19.7 km) - Reisverslag uit Santibáñez de Valdeiglesias, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu

Dag 12: Weg van de snelweg (19.7 km)

Blijf op de hoogte en volg Foke

23 Juli 2015 | Spanje, Santibáñez de Valdeiglesias

The bedbugs didn't bite, Alette ik heb vanochtend nog een paar keer hardop gelachen om je reactie tijdens het lopen.

Om 7 uur was ik op pad en volgens het boekje werd je opnieuw getest voor je doorzettingsvermogen: ca 1,5 uur over een kaarsrechte landweg. Wel grotendeels met stromend water door de kanalen van het irrigatiesysteem dat hier al in de 18e eeuw is aangelegd.

Achtereenvolgens kwam ik in Villavante - waarna de route een stuk minder saai werd - Hospital d'Orbigo (met 300 m lange brug, de langste op de route en uit de 10e/11e eeuw) en Villares d'Orbigo. Ik besloot door te lopen naar Santibanez de Valdeiglesias. Weg van alle bekende Nederlanders. Er is hier helemaal niets. Alleen een nieuwe herberg met goede voorzieningen en lekker eten, alleen trage wifi. Eens kijken of ik t blog erop krijg.

Ik heb tips gekregen voor stretchingsoefeningen. Met genoeg pauze is 20 km goed te doen. Het is nu nog 280 km in 13 dagen dus ik probeer een minimum van 20 km per dag aanhouden.

  • 24 Juli 2015 - 09:52

    Jan-Hendrik:

    Geweldig Foke, dat wilde ik dertig jaar geleden al doen; pelgrimeren naar Santiago. Jij doet het nu. Klasse! IK zing vanmiddag met de hele club in centrum Haarlem 'I'm walking voor je.
    Have a nice walk! J-Hendrik

  • 24 Juli 2015 - 14:19

    Moniek Van Male:

    Heb zojuist al je verslagen gelezen.
    Helpt me om het camino- gemis beetje te verlichten.
    Overgang is best groot. Ben vandaag vier keer trap op en neer gelopen omdat mijn benen afkickverschijnselen vertonen. En ik mis die hitte..die elke gedachte meteen doet verdampen.
    Geniet erg van je grappige verhalen.Vreemd dat dat dorp met die enorm lange naam( 25 letters) bijna helemaal geen inwoners meer heeft. Bizar!!!!

  • 24 Juli 2015 - 18:13

    Marian:

    Lieve Foke,
    Vanmiddag hebben we met ruim 40 man in de kerk in Haarlem, met Jan-Hendrik achter de fantastische Bechstein, "I'm Walking" voor je gezongen! Eindeloos vaak :-) & alleen Walkin', geen varianten :-D
    Het was rond een uur of vier. Iets gemerkt...?
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Foke

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 15693

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Santiago - deel 2

Landen bezocht: