Dag 8: Alleen verder? 19 km - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu Dag 8: Alleen verder? 19 km - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu

Dag 8: Alleen verder? 19 km

Blijf op de hoogte en volg Foke

19 Juli 2015 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Vanochtend stonden we om 6.45 uur op, dat is voor een pelgrim laat en we waren de laatsten die uit herberg La Laguna wegliepen. Heerlijk geslapen, dat is dan een peulenschil na zo'n horrornacht.

We dronken nog even een café Americano (mijn standaard recept: zwarte koffie) in een tentje van een koppel dat elkaar op de Camino heeft ontmoet, een Bulgaarse en een Spanjaard. Two hearts, one love, zoiets stond er in hun folder die de Spanjaard onderweg flyerde. Soms krijg je onderweg een folder van een albergue of een café en dan kun je er vanuit gaan dat t niet goed loopt. En met de liefde tussen die twee liep het volgens M en mij ook niet meer zo goed.....

De weg was vlak en oersaai. 13 km lang niets. Al snel kwamen we echter Joseph tegen, een vrolijke Canadees van 17 jaar die met zijn grandmother uit Canada de Camino loopt. Zij liep een stuk achter ons en is 68, ik heb haar (nog) niet ontmoet. Joseph heeft zonnepanelen op zijn rugzak, in het gunstigste geval heeft iedereen dat over een tijdje en hoef je je telefoon niet meer in de albergue op te laden. Zijn grootvader van moeders kant komt uit Nederland en heet Jonkers.

Vlak voor Reliegos kwamen we Bernhard de Zwitser van Moniek tegen, die met de bus naar Mansilla de las Mulas is gekomen en haar tegemoet is gelopen. Samen met Joseph dronken we koffie met magdalena's in Reliegos. Moniek en ik namen afscheid.

Na ca 1,5 uur kwam ik aan in Mansilla de las Mulas. Ik heb de herberg met de tuin genomen, douchen, wasje, stadje verkend.
Toen ik van een terrasje terugliep naar mijn Albergue, kwam ik Moniek en Bernhard tegen. Ik dacht echt dat ze naar het volgende dorp waren gelopen dus het was echt een verrassing. We hebben samen gegeten in de tuin van mijn albergue. 2 pelgrimsmenu's voor 3, dat gaf de nodige consternatie bij de serveerster.

Super leuk al jullie reacties. Ik was in de veronderstelling dat ik bij elke reactie een mailtje krijg, maar vandaag kwam ik erachter dat er nog meer reacties zijn, o.a. van Ingrid, Susan en tante Tineke. Wat leuk dat jullie mij volgen!

Morgen kom ik aan in Leon en neem ik een rustdag.




  • 19 Juli 2015 - 22:32

    Susan:

    Dag foke,
    kijk uit naar je verhaaltjes/ervaringen. Ik vind het erg leuk om je te volgen en elke keer te lezen wat je meegemaakt hebt. Vind je erg dapper. Geniet morgen van je dagje rust.
    PS Wij gaan ook op vakantie dus weet niet of ik je nog elke dag (kan) volg(en);-)Gr Susan

  • 20 Juli 2015 - 11:23

    Marian:

    Lieve foke,
    ik volg je ook hoor! op de voet ;-) Fijn je verhalen te lezen. Houdt moed, je gaat onwijs goed!

  • 20 Juli 2015 - 15:04

    Bert Schuitman:

    Hoi Foke,

    Sinds zaterdag ( verjaardag van Joost ) weten we hoe we je kunnen volgen.

    We hebben met veel plezier de eerste week gelezen.

    Sterkte met je knie, een dagje rust zal je goed doen.

    Lieve groeten,

    Bert & Corry.

  • 20 Juli 2015 - 19:07

    Cocky:

    Ha lieve Foke,
    mooi om al je verhalen, belevenissen en ervaringen te lezen. Rust lekker uit in Leon. Ik vertrek morgen naar Ierland. Veel zin in.
    Take care!
    x
    Cocky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Foke

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 15689

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Santiago - deel 2

Landen bezocht: