Dag 5: De eerste les (26,3 km) - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu Dag 5: De eerste les (26,3 km) - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu

Dag 5: De eerste les (26,3 km)

Blijf op de hoogte en volg Foke

16 Juli 2015 | Spanje, Terradillos de Templarios

Vanochtend zijn we om 5.40 gestart. Redelijk geslapen in onze kloosterkamer met drie, nr. 3 snurkte echter enorm, ongelooflijk dat zelfs vrouwen zo kunnen snurken.

We waren erop voorbereid dat we 17 km helemaal niets zouden tegenkomen aan dorpen of versnaperingen. Al snel kwamen we op de Via Aquitana, 12 km rechtdoor met eindeloze vlakten, het lijkt wel de woestijn. Oersaai landschap. Ik was blij met een koffietentje halverwege de saaie weg. En enorm blij toen er een dorp in zicht kwam, Calzadilla de la Cueza, waar we met extra pijlen naar de koffiebar werden geleid. Daar was het druk!!! Zie de rugzakken. Het begon de Nijmeegse vierdaagse te lijken vandaag.

Dus de stress sloeg toe of er nog wel een bed vrij zou zijn in Terradillos. Wonderlijk Hoe de groep zich toch verspreidt. Wij zitten in een nieuwe herberg voor het dorp. Alles nieuw, 4-p kamer waar we met zijn drieën in slapen, samen met Manon uit Zwolle. Het dorp is bijna geheel verlaten. Er zijn alleen nog wat oude dametjes over. Het enige dat open is is de herberg in het dorp, waar we met de 5 Hollandse dames hebben gegeten. Verder is het hele dorp op slot. Luiken dicht. Er zijn hier in de dorpen nauwelijks kinderen, jongeren trekken naar de stad of naar het buitenland.

Wat minder is, is dat - een dag nadat ik vol goede moed een vliegtuig heb geboekt - ik enorm last heb van mijn knie. Overbelast! Toch te overmoedig geweest..... Ik loop een beetje kreupel. Morgen loop ik met Moniek naar Sahagun, 13 km, waar ze een farmacie hebben en waar ik kniebanden/tape hoop te vinden. Dit wordt wel spannend want het is helemaal de vraag hoe die knie zich ontwikkelt.
Ik las facebook een spreuk dat het beter is geen doelen te stellen maar in het nu leven en vertrouwen op wat er komt.

Bedankt pa Henk, voor de upgrade naar VIP op deze site en dat je wilt helpen de foto's er fatsoenlijk op te krijgen.

• 16 Juli 2015 - 23:14

Henk:

Dag Foke,

Sterkte met je knie. Luister naar je lichaam. Was dat de eerste les? Ik hoop voor je dat het daar bij blijft. Sahagun, je bestemming van morgen, is een aardig stadje en ik denk dat een rustdag daar, na een week lopen, je goed zou doen.
    Ik heb op je blog van gisteren een aantal foto's en onderschriften geplaatst, ook van vorige dagen. Misschien ook voor bloglezers interessant om die te zien ( dus: klik op vorig bericht).
    Sterkte, hartelijke groeten en bon camino van je vader

• 16 Juli 2015 - 23:39

Ingrid:

Ha Fokeltje,

Wat ontzettend leuk om al je verslagen te lezen! Het is zeer inspirerend als het ware met je mee te lopen! Eindeloze paden, veel gedachten - een mooie combinatie. Niet kreupel worden, hoor. Dus neem advies van pa Henk ter harte. Een leuk stadje maakt een dagje rust ook aangenaam. Leef in het nu zoals je zo mooi schrijft. Wij roeiden gisteren als gewoonlijk langs die design boot op de Amstel bij Onedin en daar ligt een schip met 'life is now' in grote letters, dus dat je oog op die FB spreuk viel, is van een geheugenopfrissertje

• 17 Juli 2015 - 03:45

Tante Tineke:

Hi Foke,

Je hike naar Santiago al een paar dagen gevolgt maar was vandaag verrast met de mooie fotos want die kon ik niet allemaal krijgen. A picture is a thousand words en dat is ook met een wandel tocht.

Jij doet het zware werk, wij zitten er bij en genieten van jou avonturen.

Good Luck!! ook met je knie.

Tante TAineke.