Dag 0: Aankomen - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu Dag 0: Aankomen - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Foke Bentum - WaarBenJij.nu

Dag 0: Aankomen

Blijf op de hoogte en volg Foke

11 Juli 2015 | Spanje, Burgos

Ik zit op een terrasje in Burgos met een kop koffie en ben omringd door allerlei jonge mensen in gala-outfit. Vanmiddag ben ik geland in Bilbao en kwam daar bij de bus naar het centrum 2 Nederlandse echtparen tegen die vorig jaar ook al een stukje Camino hebben gedaan. Het ene stel begint in Logrono en het andere in Pamplona. Beide steden ben ik al voorbij. Het echtpaar dat in Pamplona begint, gaat in 4,5 week naar Finisterre. Zou voor mij ook een haalbaar einddoel zijn, we gaan het zien. Het is hier al dagen lang boven de 30 graden.

In Bilbao heb ik het Guggenheim museum van buiten bekeken en ben toen naar t busstation gelopen. Fijn om in een bekende stad aan te komen, Burgos en ik snelde naar de albergue, deze zat echter vol. Evenals vele andere hostels. Na wat heen en weer gebel zit ik nu in hotel Jacobea, aan de Camino.

Morgen ben ik van plan naar Hornillos del Camino te lopen, ca 20 km. Na Burgos beginnen de eindeloze graanvlakten, de Mesetas. Velen schijnen de bus te nemen tot Leon om deze vlakten te mijden. Maar volgens andere verhalen kom je juist in een meditatieve staat zodat de geest zich kan openen. De eerste ca twee weken ( tot Burgos ) is vooral het lichaam aan het werk, om te wennen aan het ritme met allerlei pijntjes tot gevolg. Vanaf Burgos ben je daar dan aan gewend en is de geest aan de beurt. Bij mij zal het wel een combi worden omdat mijn lijf natuurlijk weer moet wennen.

  • 11 Juli 2015 - 22:24

    Reintje:

    Wat verrassend om zo snel al iets van je te horen.
    Voor morgen wens ik je een goed begin van je tocht naar Hornillos del Camino.
    Liefs uit Bussum.

  • 11 Juli 2015 - 23:37

    Henk:

    Verrassend dat je een blog bij gaat houden op op het mij welbekende waarbenjij.nu. Wel leuk om je wandelavonturen op deze manier te volgen. Je begint wel luxe in een hotel met een mooie toepasselijke naam. Dus geen gesnurk vannacht om je heen. Ik sliep 7 jaar geleden in de Albergue Municipal de Peregrinos, een houten barak met stapelbedden en vensters zonder ramen. S'nachts regende het alsmaar en ook de volgende dag op de fiets naar Castrojeriz. Jij lijkt morgen goed wandelweer te krijgen, niet al te heet, wel prettig voor zo'n eerste dag bon camino. Hgr van je vader

  • 12 Juli 2015 - 01:00

    Alette:

    hoi Foke,

    Nou wat leuk dat je gaat bloggen!
    Veel plezier op de Camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Foke

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 15644

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Santiago - deel 2

Landen bezocht: